آب آشامیدنی فاطمه حبسی
یکی از بهترین عادات برای بهبود سلامتی که همه پزشکان توصیه می کنند نوشیدن مداوم و منظم آب است. در این مقاله می خواهیم شما را با نوشیدن منظم آب و تاثیرات آن بر سلامت جسمانی، جوانسازی و زیبایی پوست آشنا کنیم.
موضوع اصلی این تابلو
فواید آب آشامیدنی
آب دارو و درمان معجزه آسا برای بدن انسان است. تمام سموم از بدن دفع می شود و نوشیدن آب فراوان فواید زیادی دارد. از آنجایی که همه ما می دانیم که نوشیدن آب تاثیر زیادی روی سلامتی ما دارد، پس باید توجه داشته باشیم که روزانه چقدر آب برای بدن ما مفید است. بدن ما از حدود 60 درصد آب تشکیل شده و مدام در حال از دست دادن آب است. معمولا طبق توصیه پزشکان نوشیدن 8 لیوان آب در روز برای بدن ضروری است. حتی زمانی که احساس تشنگی نمی کنیم باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشیم.
نوشیدن آب بیشتر باعث افزایش انرژی در بدن و بهبود عملکرد مغز می شود. مقدار آبی که بعد از ورزش از بدن به خصوص در خانم ها خارج می شود باعث اختلال در رفتار و ذهن آنها می شود.
بهتر است بدانید که ننوشیدن آب کافی باعث سردرد در فرد می شود و بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر منفی می گذارد. افرادی که زیاد ورزش می کنند و آب کمتری می نوشند، این کم آبی می تواند بر عملکرد بدنی آنها تاثیر منفی بگذارد و استقامت آنها را کاهش دهد.
همچنین ببینید: PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و عوارض)
نوشیدن آب زیاد نیز به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن دو لیتر آب در روز مصرف انرژی بدن را افزایش می دهد و فعالیت بدن را افزایش می دهد، بنابراین در کاهش وزن بدن بسیار موثر است. نوشیدن آب قبل از غذا باعث می شود افراد کمتر غذا بخورند و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنند.
از جمله فواید دیگر می توان به فواید آب آشامیدنی اشاره کرد
درمان یبوست
از سرطان مثانه و روده بزرگ جلوگیری می کند
خطر تشکیل سنگ را کاهش دهید
آکنه را از بین می برد و پوست را مرطوب می کند
به هضم غذا کمک می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
استرس را کاهش دهید
درمان مشکلات قاعدگی
درمان بیماری های چشم
چه زمانی در طول روز آب بنوشیم؟
وقتی قبل از مسواک زدن از خواب بیدار شدید، ۲ تا ۴ لیوان آب بنوشید و تا نیم ساعت بعد چیزی نخورید. بهتر است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید این کار باعث تقویت دستگاه گوارش می شود.
یادتان باشد تا دو ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب ننوشید. اگر نمی توانید صبح ها با معده خالی آب زیادی بنوشید، می توانید در روزهای اول با یک لیوان آب شروع کنید.
تاثیر نوشیدن آب بر روی پوست صورت
همانطور که گفته شد صبح ها قبل از ناشتا آب بنوشید. باعث سلامت و زیبایی پوست می شود و بدن برای عملکرد صحیح در ابتدای روز به رطوبت کافی نیاز دارد. به این ترتیب سلول های پوست را تقویت می کنید و سموم را از بدن خارج می کنید و در نتیجه به پوست خاصیت ارتجاعی می دهید و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کنید.
همچنین بخوانید : ماساژ صورت در منزل (آموزش گام به گام ماساژ در منزل)
محققان معتقدند زنانی که در طول روز یک و نیم لیتر آب می نوشند پوست سالم و شاداب تری دارند.
تاثیر آب آشامیدنی بر روی مو
نوشیدن مقدار کمی آب روی رشد موها تاثیر منفی دارد و باعث خشکی و شکنندگی مو می شود. بهتر است بدانید که یک چهارم وزن مو را آب تشکیل می دهد و اگر آب کافی به بدن نرسد موها آسیب جدی می بینند و موها می ریزند و نازک می شوند. نکته مهم این است که نوشیدن آب با معده خالی تاثیر زیادی در کیفیت مو دارد.
اگر همه می دانستند که به طور متوسط ​​8 لیوان آب در روز بنوشند، خطر ابتلا به چندین بیماری پوستی مانند اگزما و چین و چروک کاهش می یافت. همچنین این مقدار کافی آب روده بزرگ را تمیز می کند، غذا را بهتر جذب می کند که خود به حل مشکلات پوستی کمک می کند.
امیدواریم این مقاله از سایت کلینیک زیبایی فاطمه حبشی برای شما مفید باشد.

اثرات نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو