به نقل از ایرنا، علیرضا ناجی روز یکشنبه افزود: از آنجا که ممکن است علایم ویروس کرونا تا یک ماه در بدن فرد مبتلا باقی بماند، تزریق واکسن پس از گذشت یک ماه مشکلی را برای افراد با علایم نسبتا خفیف این ویروس ایجاد نمی‌کند البته استثنائاتی درباره افراد مبتلا با مصرف داروهای اصلی کرونا نیز وجود دارد.

وی درباره زمان تزریق واکسن برای افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند، اظهار داشت: به طور معمول یک ماه پس از بروز علایم در فرد مبتلا به کرونا، امکان تزریق واکسن وجود دارد و فرد سالم بدون هیچ بیماری زمینه‌ای می‌تواند بعد از طی کردن دوره بیماری واکسن تزریق کند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته برخی افراد که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و داروهایی مانند پلاسمای دوره نقاهت یا داروهای مونوکلونال آنتی بادی استفاده کردند، استثنا هستند و زمان تزریق واکسن آنها از دیگر افراد متفاوت است.

ناجی ادامه داد: این افراد چون داروهای مبتلایان به کرونا را مصرف کرده‌اند، حتما باید تا سه ماه بعد از ابتلا به کرونا برای تزریق واکسن صبر کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وی از مردم خواست اکنون که در شرایط حاد ویروس کرونا به خاطر نوع دلتای آن قرار داریم، حتما پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، از دورهمی‌ها و حضور در اجتماعات پرهیز شود و همچنان شست و شوی مرتب دست ها و تزریق واکسن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند چون این نوع ویروس سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هرگونه غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر وجود این ویروس، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد که می‌تواند موجب ابتلا یا مرگ ناشی از کرونا شود که امیدواریم مردم این نوع را جدی بدانند.